fredag 2 januari 2015

Du är bra

Att dela ett ögonblick med någon vi tycker om kan förändra mycket. Kan hända det förändrar allt. Att se djupt i någons ögon och förmedla själens uttryck kan ge tröst. Samförstånd. Enhetlighet. Igår kväll kom en av dessa ögonblick till mig. En sång och en dans med en ung familjemedlem som åskådare. En stark blick rakt på mig. Så kom förståelsen och då vek blicken undan. Blotta känslolivet. Förståelsen näst intill uttalad. Mina omedvetna processer krigar med mina medvetna. De vill inte hålla sams. Sinnesstämningar och det outtalade gör starkare intryck än det som faktiskt uttalas.....




Lyssna på den fina sången, som jag länkar till. Du är bra. Den vackraste texten som skrivits, enligt mig. Den passar att lyssnas noga på. Med Peters röst så klädsamt. Ge din själ en anledning att blotta sig. Om inte själ, så dina tankar, känslor, längtan & drömmar. Det som egentligen är du. Jag vet precis. Och det kan hända det gör ont. Men du är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar